Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych
27 kwietnia 2021 r. – Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego działając na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, na realizację zadania publicznego z zakresu: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego (art. 4 ust. 1 pkt. 16), wśród mieszkańców Gminy Aleksandrów Łódzki w 2021 roku.
Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego działając na podstawie:
- Art. 13 ust. 1,2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057)
- Uchwały nr XXXI/206/2020 Rady Miejskiej w Aleksandrowie Łódzkim z dnia 29 października 2020 r. w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Aleksandrów Łódzki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2021 rok
- Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. u. z 2018 r. poz. 2057)
ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, na realizację zadań publicznych z zakresu: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, wśród mieszkańców Gminy Aleksandrów Łódzki w 2021 roku.
- RODZAJ ZADANIA I WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA W OGŁOSZONYM KONKURSIE:
- Rodzaj zadania: kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
Zadanie 1:
Organizacja cyklu wydarzeń kulturalnych na terenie Gminy Aleksandrów Łódzki.
Środki przeznaczone na realizację zadania: 18 000,00 zł
Cel:
Uświadamianie i zaspokajanie potrzeb mieszkańców Gminy w dziedzinie kultury;
Upowszechnianie dorobku kulturalnego artystów z województwa łódzkiego;
Poprawa integracji międzypokoleniowej lokalnej społeczności;
Rozbudzenie i rozwój aktywności mieszkańców przez zaangażowanie ich w realizację projektu.
Przewidywane rezultaty zadania:
Zorganizowanie koncertów dla mieszkańców Gminy Aleksandrów Łódzki
i okolicznych miejscowości;
Umożliwienie mieszkańcom gminy udziału w wydarzeniach kulturalnych;
Wzbogacenie i urozmaicenie oferty kulturalnej Gminy Aleksandrów Łódzki.
- ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI PRZEZ GMINĘ
- Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie wspierania wykonywania zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.
- Wnioskowana kwota dotacji nie może przekraczać 85% całkowitych kosztów zadania.
- Wkład własny może mieć formę wkładu finansowego i niefinansowego (osobowego i/lub rzeczowego) w wysokości nie mniejszej niż 15% całkowitych kosztów zadania.
- W ramach dotacji będą finansowane wyłącznie koszty bezpośrednio związane z realizacją zadania.
- Wnioskowana kwota dotacji na koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne związane z realizacją zadania oraz koszty zakupu wyposażenia związane z realizacją zadania nie może przekroczyć 25% kwoty udzielonej dotacji.
- W trakcie realizacji zadania dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Wydatek uznaje się za zgodny z umową wtedy, gdy:
– nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 20%,
– nastąpiło jego zmniejszenie w dowolnej wysokości.
Dotyczy to zarówno przesunięć środków z dotacji jak i innych źródeł finansowania. Takie przesunięcia nie są podstawą do zmiany umowy, ale powinno się je uzasadnić w sprawozdaniu końcowym. Zmiany wykraczające ponad wskazany limit dokonywane mogą być wyłącznie za zgodą Zleceniodawcy po uprzednim aneksowaniu umowy.
- Organizacja pozarządowa zobowiązana jest do zachowania procentowego udziału dotacji w całkowitych kosztach zadania. Jeśli procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania zwiększy się o więcej niż 5 punktów procentowych, to organizacja zostanie poproszona do zwrotu części dotacji – w wysokości nadmiernie pobranej.
- Przyznanie dotacji uzależnione będzie od spełnienia przez oferenta warunków i kryteriów, o których mowa w pkt. IV i V niniejszego ogłoszenia oraz innych wymogów określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057), a także od wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację poszczególnych zadań.
- Punkt III.6 oferty „dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” jest obligatoryjny do wypełnienia.
- Oferent może przedstawić również inne rezultaty odpowiednie do rodzaju realizowanego zadania, niż te, znajdujące się w punkcie I ogłoszenia przy odpowiednim zadaniu.
- Przewidywane rezultaty realizacji zadań należy wskazać w sposób precyzyjny z możliwością zmierzenia i rozliczenia ich osiągnięcia.
- Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranej oferty i podpisanej umowy, w której będą zawarte szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
- Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości przyznanej dotacji, dokonuje Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego uwzględniając opinię Komisji Konkursowej.
- TERMIN I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
- Przewidywany termin realizacji wyżej wymienionych zadań powinien rozpoczynać się nie wcześniej niż od pierwszego dnia miesiąca, w którym podpisana będzie umowa i kończyć się w dniu 31 grudnia 2021 roku.
- Termin poniesienia wydatków ustala się od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2021 roku.
- Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
- Podmiot, któremu przyznano dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, zobowiązany jest do złożenia przed zawarciem umowy aktualizacji oferty realizacji zadania publicznego. Aktualizację oferty należy dokonać w ciągu max. 3 dni od momentu otrzymania informacji drogą mailową lub telefoniczną. Nieprzesłanie dokumentów tożsame jest z nieprzyjęciem dotacji przez oferenta.
- Dotacja przyznana na 2021 rok zostanie przekazana na rachunek Zleceniobiorcy w terminie wskazanym w umowie, a akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polegać będzie na weryfikacji przez Zleceniodawcę złożonego zestawienia dokumentów księgowych oraz opisanych rezultatów i działań zleceniobiorcy.
- Dotacja nie może być wykorzystana na:
1) zadania i zakupy inwestycyjne,
2) zakupy gruntów,
3) działalność gospodarczą,
4) pokrycie kosztów utrzymania biura, obiektu z wyłączeniem bezpośrednich kosztów związanych z realizacją zadania,
5) działalność partii politycznych,
6) działalność związków zawodowych, organizacji pracodawców i samorządów zawodowych,
7) działalność fundacji, których jedynym fundatorem jest skarb państwa, jednostka samorządu terytorialnego lub partia polityczna.
- W przypadku stwierdzenia konieczności zmiany umowy i oferty, Zleceniobiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o aneks do umowy w nieprzekraczalnym terminie do 15 grudnia (dla tych zadań, których zakończenie przypada na 31 grudnia). Wnioski o sporządzenie aneksu złożone po tym terminie nie będą przyjmowane.
- Sprawozdanie końcowe z realizacji zadania publicznego, sporządzone zgodnie z wzorem określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Publicznych z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzoru sprawozdań z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) należy złożyć w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania.
- Opis w sprawozdaniu musi zawierać szczegółową informację o realizowanych działaniach zgodnie z ich układem w ofercie, która była podstawą do przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres w jakim zostały one zrealizowane i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw od ich realizacji, zarówno jeśli idzie o ich zakres, jak i harmonogram realizacji zadania.
- TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
- Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w formie pisemnej, w zamkniętej kopercie (z podaniem nazwy i siedziby oferenta z dopiskiem „Konkurs ofert 2021 – „nazwa zadania”) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 maja 2021 roku do godziny 17:00 w siedzibie zamawiającego w biurze podawczym Urzędu:
- Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim
- pl. Kościuszki 2,
- 95-070 Aleksandrów Łódzki
- Oferty można też przesłać pocztą na podany wyżej adres. O terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do siedziby zamawiającego.
Oferty złożone po terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
- Oferty należy składać na formularzu zgodnym z wzorem określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Publicznych z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzoru sprawozdań z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
- Formularze ofert można pobrać ze strony internetowej: www.aleksandrowlodzki.bip.net.pl w zakładce: Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim – Konkursy.
- Wymagane załączniki do oferty, które należy składać w formie oryginałów lub poświadczonych kserokopii:
- aktualny wyciąg z właściwego rejestru lub ewidencji lub pobrany samodzielnie wydruk komputerowy aktualnych informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego;
- statut organizacji;
- listę członków, chórzystów, uczestników zadania itp. (jeśli zadanie tego wymaga);
- dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub doświadczenie osób związanych z wykonywaniem zadań (kwalifikacje instruktorów, kapelmistrza, dyrygentów itp.);
- dokumenty potwierdzające prawo do posiadania, dysponowania, udostępniania, użyczenia, wynajmu bazy lokalowej/przestrzeni itp., potwierdzającej możliwość realizacji zadania (jeśli realizacja zadania tego wymaga);
- stosowne pełnomocnictwo lub upoważnienie – w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru;
- terenowe oddziały organizacji nieposiadające osobowości prawnej składają wniosek wyłącznie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez właściwe władze organizacji np. zarząd główny.
- TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERT ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT
- Oferty spełniające warunki realizacji zadania będą rozpatrzone przez komisję konkursową powołaną przez Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego w terminie nieprzekraczającym 1 miesiąca od dnia wpłynięcia ofert w siedzibie Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Łódzkim przy placu Kościuszki 2.
- Komisja dokona oceny formalnej ofert.
Karta oceny formalnej obejmuje: kompletność i prawidłowość wymaganej dokumentacji, w tym:
- złożenie oferty przez uprawniony podmiot;
- złożenie ofert w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie;
- sporządzenie oferty na obowiązującym formularzu;
- czytelne i prawidłowe wypełnienie oferty, zgodnie z instrukcjami umieszczonymi przy poszczególnych polach lub przypisach;
- opatrzenie oferty datą, pieczęcią oraz podpisem osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu wraz z pieczątkami;
- załączenie wymaganych do oferty dokumentów, prawidłowo podpisanych i potwierdzonych za zgodność z oryginałem;
- zgodność terminu realizacji zadania z terminem wymaganym w ogłoszeniu;
- zgodność realizacji zadania z celami statutowymi oferenta.
- W przypadku wystąpienia braków formalnych, które podlegają uzupełnieniu: tj. pkt. 2 ppkt e) i f), wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia w okresie 3 dni roboczych od daty weryfikacji oferty.
- W przypadku braku uzupełnień, o których mowa w pkt. 3 oraz braków formalnych nie podlegających uzupełnieniom, oferta zostanie odrzucona.
- Oferty, które przeszły pozytywnie ocenę formalną zostają poddane ocenie merytorycznej. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, posługując się kartami oceny merytorycznej.
Karta oceny merytorycznej obejmuje:
- Ocenę możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy (skala ocen 0 – 10 pkt)
- Ocenę przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (skala ocen 0 – 20 pkt)
- Ocenę proponowanej jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne (skala ocen 0 – 10 pkt)
- Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (skala ocen 0 – 20 pkt)
- Ocenę wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków (skala ocen 0 – 20 pkt)
- Ocenę realizacji zleconych zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (skala ocen 0 – 20 pkt)
Suma – max. 100 punktów przyznanych przez jednego członka komisji. W wyniku oceny merytorycznej decydować będzie uzyskanie największej średniej arytmetycznej z liczby punktów przydzielonych przez poszczególnych członków komisji dla poszczególnego zadania.
- Komisja Konkursowa przedstawia Burmistrzowi Aleksandrowa Łódzkiego protokół z przeprowadzonej oceny postępowania konkursowego. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości przyznanej dotacji dokona Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego.
- Z chwilą zaakceptowania przez Burmistrza wyboru najkorzystniejszej oferty, konkurs ofert uznaje się za rozstrzygnięty.
- Oferenci zakwalifikowani do realizacji poszczególnych zadań zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie. Informacja o wyborze oferentów zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Łódzkim (budynek Ratuszu na parterze) i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.aleksandrowlodzki.bip.net.pl (w zakładce Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim – Konkursy) oraz na stronie internetowej gminy www.aleksandrow-lodzki.pl w aktualnościach.
- INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH PRZEZ GMINĘ ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI W ROKU OGŁOSZENIA OTWARTEGO KONKURSU OFERT I W ROKU POPRZEDNIM ZADANIACH PUBLICZNYCH TEGO SAMEGO ZAKRESU CO ZADANIA KONKURSOWE I ZWIĄZANYCH Z NIMI DOTACJI
W roku 2020 Gmina Aleksandrów Łódzki zleciła organizacjom pozarządowym realizację 6 zadań publicznych w obszarze w zakresie określonym w art. 4 ust.1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2013 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyznając na nie dotacje w łącznej kwocie 18 000,00 zł.
Lp. | Nazwa zadania | Kwota przeznaczona w 2020 roku |
1. | Organizacja cyklu wydarzeń kulturalnych na terenie Gminy Aleksandrów Łódzki | 18 000,00 zł |
Razem: | 18 000,00 zł |
- Postanowienia końcowe
Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Administratorem danych osobowych zawartych w ofercie realizacji zadania publicznego jest Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego. Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych. Oferent ma prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych. Więcej informacji na stronie www.aleksandrowlodzki.bip.net.pl w zakładce ochrona danych osobowych.