
W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, gmina zapewnia odbiór odpadów, które podzielone zostały na trzy grupy:
- grupa pierwsza obejmująca odpady zmieszane, odpady ulegające biodegradacji (bioodpady), papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania wielomateriałowe;
- grupa druga obejmująca odpady zielone, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
- grupa trzecia obejmująca: zużyte baterie i akumulatory (inne niż przemysłowe i samochodowe), przeterminowane lub zbędne leki, przeterminowane lub zbędne chemikalia, odpady remontowe i budowlane (z wyłączeniem wyrobów zawierających azbest) oraz zużyte opony;
Bezpośrednio z każdej zamieszkałej nieruchomości systematycznie odbierane są odpady z grupy pierwszej. W zabudowie jednorodzinnej z częstotliwością 1 raz na dwa tygodnie, w zabudowie wielorodzinnej: odpady zmieszane, bioodpady oraz odpady surowcowe – 1 raz na tydzień.
Odpady zielone z grupy drugiej odbierane są z terenu nieruchomości w sezonie od marca do listopada z częstotliwością 1 raz na dwa tygodnie w ilości do 10 szt. worków o pojemności 120l., natomiast odpady takie jak: meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odbierane będą w podanych terminach z nieruchomości, na zasadzie wystawek, dwa razy w roku, a także będą przyjmowane w P
unkcie selektywnego zbierania odpadów.
Odpady z grupy trzeciej mieszkańcy będą mogli samodzielnie, według zapotrzebowania, dostarczyć do
punktów selektywnej zbiórki odpadów:
– zużyte baterie i akumulatory (inne niż przemysłowe i samochodowe) – specjalne pojemniki znajdujące się w budynkach użyteczności publicznej, szkołach i sklepach; akumulatory przemysłowe i samochodowe powinny zostać dostarczone do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż bądź wymianę;
– przeterminowane lub zbędne leki – specjalne pojemniki znajdujące się we wszystkich aptekach na terenie Gminy Aleksandrów Łódzki;
Wykaz aptek – POBIERZ
– odpady remontowe i budowlane, pochodzące z niewielkich remontów w gospodarstwach domowych (z wyłączeniem tych które pochodzą z prac wymagających pozwolenia na budowę lub rozbiórkę budynków oraz z wyłączeniem wyrobów zawierających azbest) – w ramach opłaty za odbiór odpadów komunalnych właściciele nieruchomości będą mogli oddać do punktu selektywnego zbierania odpadów do 100kg/nieruchomość/rok odpadów remontowych i budowlanych;
– zużyte opony – w ramach opłaty za odbiór odpadów komunalnych właściciele nieruchomości będą mogli oddać do punktu selektywnego zbierania odpadów do 4 sztuk opon/mieszkańca/rok;
W załączniku:
- Uchwała nr XXIV/247/16
- Zmiana uchwały nr XXVIII/277/16
- Zmiana uchwały nr XLV/419/17
- Zmiana uchwały nr XIII/92/19